woensdag 28 augustus 2013

Eindelijk m'n plaats gevonden

Ondertussen zijn we al een paar dagjes verder & ik zit eindelijk in mijn permanent gastgezin. 
Ik ga zeker mijn tijdelijk gastgezin missen. Ik leefde even bij Mariapilar (de contactpersoon voor de AFS studenten die in Guayaquil zitten), maar zij moest altijd werken waardoor ik thuis bleef met de vriendin -Fernanda- van haar zoon en hun 2 kinderen. Mathias was 2 jaar oud & Steven slechts 4 maanden. Echt super schattig! Na 2 dagen gebrekkig Spaans met haar te praten en helpen voor de kinderen te zorgen kreeg ik te horen dat ik een nieuwe familie had. Aan één kant was ik heel blij, maar aan de andere kant vond ik het ook jammer om bij Mariapilar & Fernanda weg te gaan; want ze zijn echt super lief voor mij geweest. 

Mijn nieuwe familie zijn ook echt zeer lieve mensen. Ik heb een zus van 16 jaar oud met wie ik de kamer deel, Krystel; 2 broers, eentje van 14, Jorge, en eentje van 8, Josue; & een vader en moeder natuurlijk :d
Mijn zus spreekt Engels dus ik spreek eigenlijk heel de tijd met haar, wat niet zo goed voor m'n Spaans is.. Maar vandaag moesten de kinderen naar school en dus was ik alleen met m'n gastmama, waardoor ik veel (gebrekkig) Spaans heb kunnen spreken :) ze heeft me een knuffel gekocht, yey! en we zijn ook naar de rest van de familie gegaan. Ik heb 3 nichten en een zeer lieve tia (tante) en tio (oom). Ecuadorianen zijn echte familie mensen.

Mijn tijdelijk gastgezin leefde in het zuiden (armer gedeelte) van Guayaquil en nu leef ik in het noorden in een soort privé dorp. Ik schrik er eigenlijk van hoe fel het hier op België lijkt. Het enige grote verschil vind ik tot nu toe het eten, & dat ik geen warm water heb om te douchen. Maar het is hier zo warm dat koud water goed doet. 

Mijn volgende stap nu is naar school gaan. Waarschijnlijk gebeurt dat maandag :D
& tegen die tijd zal ik er ook meer over vertellen :) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten