maandag 2 september 2013

T'is eindelijk weekend

Holaa,

Ondertussen is het al maandag en ik zit nog steeds thuis. Er zijn namelijk paar probleempjes met de school waar ik naartoe  wil gaan, maar normaal gezien zijn deze morgen opgelost & kan ik morgen naar school gaan (hopelijk). Maar zal vertellen wat ik dit weekend heb gedaan.

Vrijdag is m’n zus vroeger naar huis gekomen en heb ik in de namiddag kennis gemaakt met de vriendinnen van m’n zus, & dus ook mijn nieuwe vriendinnen. Ze zijn allemaal echt super lief en een beetje locca en spreken allemaal heel goed Engels (wat eigenlijk negatief is, want zo leer ik nooit Spaans :d). Ze zeiden direct dat ik nu ook een ‘negra’ was (De ‘negras’ is de naam van hun groepje vriendinnen). Ze zijn allemaal heel jaloers op m’n blankheid, m’n haar & m’n lengte. Want Ecuadorianen zijn allemaal heel klein en donker, wat ik persoonlijker mooier vind dan wit te zijn. Maar het is hier echt een omgekeerde wereld. Blank zijn is mooi, en dus blijven ze expres binnen om niet nog bruiner te worden.
Rond een uur of 9 vertrokken we samen naar nog een andere vriendin haar huis omdat zij een soort house-party gaf. In het begin speelde ze vooral karaoke, en na een tijdje werd er gewoon dans muziek opgezet. Op feestjes wordt er vooral ‘raggeaton’ opgezet waar de meisjes uitbundig op dansen. En in vergelijking met ons zijn wij echt stijve planken :o daarom heb ik me gewoon rustig op een zetel gezet en toegekeken, want dansen zoals zij doen kan ik (nog) niet :d

De volgende dag mocht ik met m’n zus mee naar school, omdat het toch maar een halve dag was en enkel voor het 4de en 5de middelbaar, dus was het niet zo erg als ik mee ging. Ik kreeg een tweede uniform van m’n zus om aan te doen, want in Ecuador zijn uniformen op school verplicht.
Ik vond de lessen zelf heel erg grappig eigenlijk. Ze zitten met 30 in één klas, waardoor er veel lawaai is want iedereen praat door elkaar & de lerares probeert dan daarboven nog eens uit te schreeuwen. Degene die willen opletten, letten op & maken de oefening, terwijl  de rest met hun gsm bezig is, muziek luistert of ligt te slapen (sommige gaan zelfs op de grond liggen om te kunnen slapen). En zodra één iemand dan de oefening heeft pakt iedereen z’n iphone om er een foto van te maken en over te schrijven. Ik vond het grappig om te zien :d  Iedereen vond het ook zeer amusant om te leren vloeken in het Spaans, want ik heb blijkbaar een grappig accent.

Zondag is familiedag in Ecuador & heb ik dus heel dag familie bezocht. Eerst die van m’n mama’s kant, & ’s avonds die van m’n papa.
Ik hoop dat ik morgen eindelijk naar school mag gaan. Het enige nadeel aan school hier is dat het al om 7u ’s ochtends begint :o daarom dat er zoveel mensen altijd slapen in de les.. maar ik zal het wel overleven :d
Hopelijk gaat in België ook alles goed!


Los veo des pues!

1 opmerking: