maandag 7 april 2014

Galapagos!

Goeiendag iedereen,

nu we meer en meer op het einde komen merk ik dat het echt moeilijk is om je blog bij te houden. Maar we blijven volhouden en proberen ook alles bij te schrijven.
M'n laatste blogupdate was ongeveer een maandje geleden. Ondertussen ben ik naar de Galapagos eilanden gereisd, en had hier grote verwachtingen over. In België en ook hier wordt over Galapagos gesproken alsof het een paradijs is. En bij de aankomst was het paradijs even zoek, maar al snel nadat we wegreden van de luchthaven en op de boot terechtkwamen werd duidelijk waarom iedereen zo met glorie over Galapagos spreekt. Zeker toen we op het eiland Isabella aankwamen. Helder blauwe zee, zeehonden die rond je heen zwemmen en op andere boten liggen te zonnebaden, grote pelikanen, iguanen, pinguïns, flamingo's met andere woorden zoals een Belgische vriendin het omschreef; sealife in real life. Het dorpje waar we 3 nachten bleven overnachten was zeer primitief, klein en rustig en ook door de warme temperatuur (maar niet zo vochtig zoals in Guayaquil) had ik echt het gevoel alsof ik op vakantie was.
Na een dag reizen kwamen we pas om 6 uur aan in het hotel en kropen we vroeg ons bed in omdat we de volgende dag zeker onze energie konden gebruiken. We gingen namelijk 16 km wandelen om vulkaankraters te gaan bezichtigen. En dit in de volle, felle zon. We zagen hoe de omgeving een plotste omkeer maakte en van groene natuur veranderde naar volledig lava en enkele cactussen. Ik had niet gedacht dat lava nog zoveel verschillend kleuren kon hebben. Het was zeker het zweet en de pijn waard.
De dag erna zijn we gaan snorkelen en een boot- en wandeltocht gaan maken. Vooral het snorkelen was de moeite waard want we hebben samen met giga grote schildpadden gezwommen, zeehonden, pinguïns en veel meer. Wel een hint voor iedereen die van plan is te gaan snorkelen in Galapagos: vergeet zeker niet je rug in te smeren. In de namiddag zijn we nog enkel hoogtepunten gaan bezoeken op het eiland Isabela en de dag erna trokken we om 6 uur 's ochtends naar het eiland Santa Cruz, het hoofdeiland van het archipel Galapagos en dat was meteen te merken. Het was veel moderner, meer mensen, groter en drukker. Hier hebben slechts 1 nachts doorgebracht en vooral grote schildpadden gaan bezoeken en naar het mooiste strand ooit gaan kijken: Tortuga Bay. Deze naam omdat de schildpadden er hun eitjes in de avond komen leggen en daarom dat we ook verplicht rond 5uur het strand moesten verlaten en het heel erg afgelegen ligt. We moesten 2,5 km wandelen om aan het strand te komen. Maar het was echt prachtig daar. Helder blauwe zee, zand dat zo zacht was als een dekentje en perfecte surfgolven. Hier hebben we zelfs met een baby haaitje gezwommen en 10 tallen iguanas lagen er relax te zonnen.
Iedereen was uiteraard droevig om dit paradijs de volgende dag te verlaten om met het vliegtuig terug te keren naar Guayaquil.

(meer foto's staan op m'n facebook)

Voor de laatste maandjes die nog overschieten ga ik zeker niet stil zitten. Ik heb eerst nu nog een maandje vakantie en ben dan van plan nog wat te reizen. Als de school weer begint willen we graag wat vrijwilligerswerk gaan doen in plaats van met onze vingers te draaien op de schoolbanken. Tegen die tijd hou ik jullie weer op de hoogte.