dinsdag 15 oktober 2013

2 weken vakantie

Heyhalloo,
afgelopen 2 weken heb ik vakantie gehad, wat wel deugd deed ook al heb ik niet bepaald heel hard moeten werken voor school, haha :d 
De eerste week is er niet heel veel speciaal gebeurd. Op donderdag ben ik met andere afs'ers naar 2 verschillende dierenparken geweest, waar we vogels en dieren van de amazonia konden bezichtigen, heel erg mooi natuurlijk. Daarna zijn we met z'n alle gaan eten bij iemand thuis en als dessert taart gaan eten, zalig! En ik dacht dat ze hier in Ecuador geen patisserie hadden :d Die avond ben ik ook nog naar een verjaardagsfeestje van een vriendin van m'n zus geweest, wat ook wel leuk was om enkele mensen van school terug te zien. Vrijdag ben ik met mensen van afs voor de eerste keer echt uitgegaan, naar een discotheek. Feest gegarandeerd, haha. Hieronder volgens enkele foto's van m'n eerste week.



De tweede week ben ik samen met de andere Belgjes in Guayaquil gaan shoppen, want als je maar 20 kilo mag meenemen voor 10 maanden ben je je kleren snel beu.In België heb ik vaak gehoord dat kleren goedkoop zijn in Zuid-Amerika, maar daar heb ik toch wel niet veel van gemerkt hoor. De prijs voor een t-shirt is hier gemiddeld 30-35 dollar. Heel veel kleren heb ik dus niet gekocht. De dag erna ben ik samen met een vriend van België naar het strand gegaan, naar Salinas, wat 2 uur rijden van Guayaquil ligt. Omdat het nu nog niet het seizoen is was het bewolkt en rustig daar, maar de temperatuur was aangenaam vond ik. Wat je hier verschrikkelijk veel hebt in Ecuador zijn mensen die dingen verkopen. Overal. En je kunt je dan niet voorstellen hoeveel verkopers er op het strand rondlopen. Je kon geen 5minuten wandelen zonder dat er iemand je iets kwam aanbieden. Maar de kleine karretjes waarin ze ijs, granita's of fruit verkochten waren toch wel leuk om te zien. 
Vrijdag was het de onafhankelijkheidsdag van Guayaquil en had dus heel het land een dagje vrij. Ik ben samen met mijn gezin naar de 'Mercado Artesanal'  geweest, een markt met enkel handgemaakte dingen tasjes, armbandjes, schilderijen, tshirts.. en natuurlijk kon ik het niet laten om enkele dingetjes te kopen. Ik kocht daar ook het voetbal t-shirt van Ecuador, want die avond speelde Ecuador tegen Paraguay voor een ticket naar Brazil. En ja hoor, ze hebben gewonnen en gaan dus zoals België naar Brailië.
Zaterdag heb ik iets heel leuks gedaan. Ik ben namelijk gaan vliegen in een klein vliegtuigje boven Guayaquil met 2 vrienden die piloot zijn :D echt super mooi en imposant om de stad van boven af te zien. Ben heel blij dat ik dat heb kunnen doen.




Ondertussen is het alweer dinsdag en heb ik al 2 schooldagen erop zitten. Ik vind het op school echt heel leuk, vooral omdat iedereen zo sociaal is. M'n Spaans begint dus ook stilletjes aan te beteren. Nog niet  heel veel, maar het begint :d Ik versta altijd meer en meer, & praten lukt ook wel een beetje. 
Nu ga ik wat luieren in de zetel, want na 2 weken vakantie en uitslapen, is het moeilijk om weer iedere ochtend om 6uur op te staan. 

Chaaaookes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten