dinsdag 1 oktober 2013

AFS-weekend in Salcedo

Goeiendaaag,
afgelopen schoolweek is er niet veel gebeurd. Op school had iedereen nog examens en daarom ben ik dinsdag niet naar school gegaan, want heel de dag niks doen en gewoon zitten is ook maar saai. Woensdag waren de examens eindelijk gedaan en werd er heel de dag geoefend voor 'het groeten van de vlag', want de dag erna moest het officieel gebeuren. Voor het officiƫle moesten de leerlingen van het 5de en 6de middelbaar een speciaal uniform aan. De meisjes helemaal in het wit met blauwe hakken, wat me een beetje deed denken aan de marine, & de jongens helemaal in maatpak. De 6de jaars moesten zelfs witte handschoenen aandoen, haha :D. Ik vond het allemaal heel erg leuk om te zien!


Vrijdag was het dan eindelijk waar ik een week lang naar uit heb gekeken; AFS-weekend. Na een busrit van 6uur kwamen we aan in Salcedo, een klein bergdorpje dat dicht bij Quito ligt.
De busrit was helemaal niet saai want het uitzicht was iets dat je niet vaak tegenkomt. 

 We lagen in een super mooi hotel, met super lekker eten, grote kamers, een speeltuin, een struisvogel, een vliegtuig waar we opmochten en een buitenzwembad, wat ervoor gezorgd heeft dat sommige gekke mensen op vrijdagavond nog het zwembad ingesprongen zijn. Note; Salcedo ligt in de bergen, dus zodra zon onder is, is het daar vies koud :p. Die avond hadden we niks te doen, & dus tijd om bij te praten met alle andere.

Zaterdag hadden we heel de dag meetingen, waar we praatte over verwachtingen vs. reality enzovoort. In de middag zijn we wel met de Vlamingen Salcedo centrum ingetrokken om een ijsje te gaan eten, want het ijs van Salcedo is blijkbaar het beste ijs van heel Ecuador. Maar eerlijk gezegd vind ik het Pinguino ijs toch veel lekkerder. De meetingen waren redelijk saai, dus was iedereen blij toen het avond was. Uitgaan mochten we eigenlijk niet waardoor de meeste zelf een feestje hebben gemaakt in het hotel, maar sommige zijn er toch stiekem op uit getrokken om naar het groot dorpsfeest van Salcedo te gaan, waar alle aanwezige afs-studenten op het podium gevraagd werden om te dansen, want zoveel buitenlanders bij elkaar was toch wel iets speciaals voor het dorpje. Toen we aankwamen in het hotel zagen we dat ze daar ook een goed feestje hadden gebouwd. De vele lege flessen alcohol waren hiervan het bewijs. Het was voor iedereen een avond om zeker niet snel te vergeten :D
Zondag was het dan tijd om terug te vertrekken, want voor de mensen in de sierra was het maandag school. Gelukkig zit ik aan de kust waardoor ik lekker vakantie heb, whoehoe! Ik hoop dat ik deze vakantie veel kan gaan doen met de afs'ers hier in Guayaquil, want met die mensen heb je toch de beste band.

Heel veel knuffels vanuit Ecuador!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten