maandag 23 september 2013

Paintballen en verjaardagsfeestjes op z'n Ecuadoriaans

Holaa,
afgelopen weekend was een redelijk rustig weekend. Vrijdag ben ik voor de eerste keer iets alleen gaan doen met vrienden van school, namelijk; paintballen :D Op z'n Ecuadoriaans natuurlijk. In België moet je voor dit pijnlijk spel heel veel bescherming dragen; een overal, een helm, dichte schoenen... maar hier is dit natuurlijk allemaal niet verplicht, en zo heb ik enkel met een soort zwemvest en een helm gespeeld. Ik had dus heel veel schrik, want iedereen heeft het er altijd over hoeveel pijn het doet als je geraakt word. Maar geloof het of niet, ik ben geen enkele keer geraakt geworden :D (dit komt ook waarschijnlijk omdat ik me zo goed mogelijk verstopte en pas begon te schieten als iedereen ver klaar was). Maar het is zeker voor herhaling vatbaar, en het liefst niet meer op het warmste van de dag :p.


Vrijdag avond was het de 50ste verjaardag van m'n tio (nonk) en een verjaardag gaat hier niet voorbij zonder een feestje, een taart, muziek en dansen. In België wordt meestal gewoon wat gegeten, gedronken, gezeten en gepraat. Maar hier wordt er muziek opgezet en begint iedereen te dansen. Heel erg leuk om te zien. En natuurlijk moest ik ook weer dansen. Ik ben tot de vaststelling gekomen dat merengue niet echt iets voor mij is.

Zaterdag ben ik bij een vriendin van m'n gastmama krab gaan eten en daarna met enkele studenten van AFS afgesproken. Ik vind het altijd fijn om ervaringen met de andere te delen en te horen dat zij vaak hetzelfde ervaren. In de avond ben ik bij m'n nicht blijven slapen en zondag heb ik dan gelijk altijd met heel de familie bij m'n tio en tia gezeten. Mijn familie bestaat vooral uit meisjes. Ik heb denk ik zeker 6 grote nichten. Hier in Ecuador gaan zo goed als alle vrouwen naar de manicure en pedicure. Of er komt gewoon een vrouw bij je thuis langs en doet iedereen z'n nagels. Zoals zondag dus bij m'n tia :d En ook ik moest m'n teennagels laten lakken, haha. 

Ondertussen is het ook al een maand geleden dat ik dag heb moeten zeggen aan iedereen in België. De eerste maand is echt snel voorbij gegaan. M'n Spaans gaat heel traag vooruit omdat iedereen op school super goed Engels kan spreken en ik dus bijna nooit Spaans spreek. Maar ik heb me voorgenomen om vanaf de vakantie (die volgende week begint), iedereen te zeggen dat ze Spaans tegen me moeten spreken. 
Soo wish me luck :D

Hasta la proxima!
Kate (want Katelijne kunnen ze hier niet fatsoenlijk uitspreken)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten