zondag 8 september 2013

Eerste dagen school

& alweer een weekje voorbij :d

Het begin van de week was redelijk rustig, gewoon thuis zitten & wachten tot de kinderen thuis kwamen van school. Maar donderdag was het dan eindelijk zo ver; mijn eerste dag naar school in mijn eigen, nieuwe klas. Ik heb een bijzonder kleine klas vergeleken de andere klassen, slechts 16 leerlingen waardoor het redelijk rustig is. Er is dus niet heel veel sfeer in de klas jammer genoeg. Maar met wiskunde worden 2 klassen samengevoegd waardoor het dan wel heel veel lawaai is. Met Engels zijn de klassen ook anders ingedeeld, namelijk per level. Zoveel verschillende klassen hebben is wel leuk, zo leer je veel mensen kennen.
De eerste dag voelde ik me natuurlijk nog niet zo op mijn gemak en was dus redelijk stil. Ik vond het ook niet zo aangenaam om heel de tijd aangestaard & aangesproken te worden telkens wanneer we van klas moesten veranderen. De lessen zelf waren redelijk saai, aangezien volgende week examens zijn en dus nu geen nieuwe leerstof meer word gegeven, en bijgevolg bijna elke les 'studie' hebben (gewoon doen wat je wilt).
De tweede dag voelde ik me al wat beter op m'n gemak. Ik kende het systeem al een beetje en de klas begon ook wat losser te worden en wat te praten met me. Ik vind het nu een hele fijne klas.
De school begint hier om 7uur 's ochtends, dus om 6uur opstaan. Daarna heb ik 5uur les van 45min, waarna de enige pauze volgt van de dag, van maar 30min. In de pauze kun je wat eten halen in de bar. En daar kun je echt alles krijgen wat je wilt. Ijsjes, chips, snoep, koekjes, een hele maaltijd (rijst, bonen en vlees), een hotdog (met chips), fruit... Na de pauze volgen dan nog 4uur les & om 2:30 is de school -eindelijk- voorbij. Halve dagen kennen ze hier ook niet. En je moet natuurlijk iedere dag met uniform naar school gaan. Ik vind mijn uniform heel mooi; ik zal er komende week een foto van maken & dan op m'n blog zetten. Als je sportles hebt, moet je met je sportuniform (tshirt en lange joggingsbroek) heel de dag naar school komen. Niet zo elegant, maar wel comfortabeler dan het rokje.

Zaterdag ben ik (vrijwillig) mee met mijn zus naar school gegaan. Ik hoef normaal gezien niet naar school op zaterdag, maar ik had geen zin om weer thuis te zitten en het was toch maar een halve dag. Na school zijn we naar de dansvoorstelling van mijn klein nichtje gaan kijken met heel de familie. Echt super schattig om al die 4jarige een poging tot buikdansen te zien doen.
Vervolgens zijn we met de hele familie naar 'Malecon' & 'Las Peñas' gegaan; beide toeristische plekken van Guayaquil. Las Peñas is een berg met kleurrijke huisjes en 444 trappen die je moet beklimmen om boven te komen. Echt wel de moeite waard om te doen, want boven heb je een indrukwekkend uitzicht over heel de stad.

Daarna zijn mijn zus en ik mee met m'n tante haar huis gegaan om samen met m'n nichten the Conjuring te kijken en te  blijven slapen. De volgende dag kwamen m'n ouders & broertjes ook en was heel de familie compleet. Na het samen kaarten, eten en tv kijken gingen we door met ons gezin naar 'El Salado'; ook een toeristische plek. Daar hebben we een boottochtje gemaakt op de zoutwater rivier en samen gegeten.

Meer foto's staan op mijn Facebook. Maar let wel niet op de kwaliteit, want ik was natuurlijk zo slim om m'n camera te vergeten.

Tot de volgendeee! :d

3 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig land en mooie mensen!
    Fijn dat je al wat gesetteld bent. Tot de volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga voor de volle honderd % akkoord met mevrouw Frijns! Het ziet er een wondermooi land uit met oh zo prachtige mensen! Ik hoop dat je je zo blijft vermaken en binen een kleine tien maand in België zien we elkaar terug! Dios te bendiga Katelijne!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof Katelijne, ik blijf je volgen. Have fun

    BeantwoordenVerwijderen