donderdag 19 september 2013

Schoool :)

Heyhey,

deze week heb ik iedere dag maar les tot 11uur omdat ze hier in de examens zitten nu. En heb ik dus tijd om nog eens een klein blogberichtje te schrijven. 
Ondertussen zit ik al drie weken op school. En er zijn veel verschillen met het middelbaar in Belgiƫ.
Ten eerste de relatie tussen leerkracht en leerling; leerlingen behandelen de leerkracht alsof ze vrienden zijn. Zo geven ze vaak knuffels, praten met ze over hun liefdesleven & maken er mopjes mee. Heel erg leuk om te zien eigenlijk. & iedere keer als er een andere leerkracht binnen komt staat heel de klas recht, als teken van respect. 
Ten tweede de lessen; hoewel muziek luisteren en gsm gebruiken in de klas eigenlijk niet mag, doen ze het toch. En hoewel ze eigenlijk zouden moeten opletten en de oefeningen mee moeten maken, slapen ze liever of praten met hun buren. Maar niet alle lessen zijn zo. Er zijn strenge leerkrachten en minder strenge leerkrachten. 
Ten derde de toetsen & examens; hoewel mijn zus beweert dat ze veel moet leren voor examens en toetsen, zie ik hier toch niet veel van in huis komen. En als ik het eens bekijk, is het eigenlijk echt niet veel. Vooral nu met de examens ben ik redelijk geshockt hoe weinig ze moeten leren. En de examens zelf zijn dan ook nog eens echt letterlijk wat ze moesten leren. En natuurlijk kennen de leerlingen hier het begrip 'afkijken' maar ook al te goed. Benen worden volgeschreven, spiekbriefjes gemaakt, gsm's gewoon op tafel genomen, gewoon eens rechtstaan en rondlopen om naar klasgenoten z'n blad te kijken, blaadjes worden doorgegeven... Ik die dan altijd achteraan in de klas zit, lach me dan toch wel kapot.

Als jullie vragen hebben mogen jullie deze ook altijd aan mij stellen; via een reactie of jullie kunnen me mailen naar katelijne_beuken@hotmail.com

Ik heb ook ein-de-lijk m'n adres te weten te komen. Mensen die iets willen opsturen kunnen dit dus naar onderstaande adres doen. En schrijf dan ook het adres op vanwaar het komt, zodat ik zeker iets kan terug sturen :)

Fam. Gomez - Auria
c/o Katelijne Beuken
Cuidad Celeste La Marina, Mz. 3 Villa 21
Guayaquil
Guayas
Ecuador

Greets from the streetz of Ecuadooor



1 opmerking:

  1. Zo lees en leer je nog eens wat.
    Niet gedacht dat het zo'n door elkaar was in de klassen. Ik dacht net dat er heel veel discipline heerste............

    BeantwoordenVerwijderen